Projekt koncepcyjny

(wariant podstawowy)

ETAP 4 - Schemat estetyki

Otwarta dyskusja z klientem mająca na celu poznanie potrzeb, preferowanej estetyki, kolorów itd. Obejmuje propozycje doboru materiałów, wyposażenia. Na tym etapie wskazywane są możliwe drogi i zależności pomiędzy rekomendowanymi rozwiązaniami. Jest to etap tak zwanej ,,burzy mózgów”, którego celem jest optymalne rozeznanie potrzeb klienta pod kątem estetyki, jakości wyposażenia, designu, itp.

Efekt → Na podstawie rozmów powstaje zbiór inspiracji w formie zdjęć, moodboardów, notatek będących materiałami wyjściowymi do projektowania.

ETAP 5 - Koncepcja aranżacji wnętrz 2D

Na tym etapie sporządzana jest koncepcja aranżacji na rzucie 2D (płaskim). Sprawdzamy układ funkcjonalny pomieszczeń, elementów wyposażenia, weryfikujemy wymiary przejść, odległości sprzętów. Przygotowywane są 2-3 wersje do dyskusji z których powstaje aranżacja końcowa.

Efekt → Kształtowana jest ergonomiczna przestrzeń, która będzie podstawą do decyzji kolorystyczno-materiałowych na kolejnym etapie projektowania.

ETAP 6 - Koncepcja aranżacji 3D

Na tym etapie pracujemy na interaktywnym modelu 3D na którym sprawdzamy możliwości pasujące pod kątem funkcji, materiałów, kolorystyki, oświetlenia i wyposażenia. Jest to również etap na którym proponowane rozwiązania będą sprawdzane pod kątem budżetu. Praca nad modelem 3D uwzględnia 3 tury zmian w całym projekcie.

Efekt → Stworzenie trójwymiarowej koncepcji uwzględniającej wszystkie decyzje materiałowo-kolorystyczne oraz wyposażenie będące podstawą do wycen, kosztorysu oraz projektu wykonawczego.

ETAP 7 - Wizualizacje

Na podstawie przyjętych na poprzednich etapach wyborów: kolorystyki, wyposażenia, oświetlenia tworzone są fotorealistyczne wizualizacje wybranych pomieszczeń.

Efekt → Celem jest pokazanie wypracowanej wizji oraz potwierdzenie rozwiązań. Ten etap traktowany jest jako uzupełnienie i nie jest warunkiem powstania projektu.

ETAP 8 - Zestawienia materiałów

Na podstawie koncepcji oraz wizualizacji opracowywane są szczegółowe zestawienia materiałów oraz wyposażenia, tzw. lista produktowa. Wspólnie podejmujemy decyzje dotyczące wyboru konkretnych elementów, np. baterii umywalkowych, zlewów itd. w kontekście budżetu.
Efekt → Powstanie listy produktowej jako podstawa do wycen.

ETAP 9 - Pakiet wycen i kosztorys szacunkowy

Na tym etapie przygotowywane są również materiały do wycen w postaci rysunków warsztatowych np. dla stolarza. Pomagamy w zebraniu wszystkich ofert na wybrane materiały i wykonawstwo. Bazujemy na sprawdzonych firmach specjalistycznych. Na podstawie kosztorysu klient podejmuje finalne decyzje dotyczące realizacji projektu wykonawczego.

Efekt → Zebranie ofert w oparciu o zestawienia i rysunki warsztatowe.